Procedura de schimbare a sediului. Mutarea fisei sintetice. (partea II)
II. Procedura de schimbare a sediului social în cazul contribuabililor care nu au calitatea de comerciant:
1. Procedura se aplică contribuabililor care nu au, potrivit legii, obligaţia înregistrării în registrul comerţului şi al căror sediu social coincide cu domiciliul fiscal.
2. Contribuabilul care îşi schimbă sediul social depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială este situat noul sediu social formularul 010 “Declaraţie de înregistrare/Declaraţie de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică” şi formularul 050 “Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului”, însoţite de documentele doveditoare ale datelor înscrise în declaraţie. Copiile de pe documente se certifică pe fiecare pagină de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
3. Cererea de înregistrare a domiciliului fiscal se transmite, în maximum 3 zile lucrătoare de la înregistrare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, de către organul fiscal prevăzut la pct. 2 către organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, în vederea întocmirii formalităţilor de transfer al dosarului fiscal.
4. Dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii şi va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor.
5.Un exemplar al certificatului de atestare fiscală se comunică şi contribuabilului de către organul fiscal emitent.
6. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul domiciliu fiscal emite, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal,
7. Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se întocmeşte în 3 exemplare, se vizează de conducătorul compartimentului de specialitate şi se aprobă de conducătorul unităţii fiscale. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se comunică contribuabilului.
8. Înregistrarea în registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum şi scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se operează cu data comunicării c[tre contribuabil a deciziei. De la aceeasi data, competenţa pentru administrarea contribuabilului revine organului fiscal de la noul domiciliu fiscal.
9. La data înregistrării în registrul contribuabililor, noul organ fiscal emite certificatul de înregistrare fiscală, având înscris noul sediu social şi domiciliu fiscal.
10. După primirea Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal, contribuabilul se va prezinta la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social, pentru a preda, în vederea anulării, vechiul certificat de înregistrare fiscală şi a-l ridica pe cel nou.
11. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se transmite, însoţit de o copie a documentului care atestă data comunicării catre contribuabil a deciziei, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.
12. Dosarul solicitării de schimbare a sediului social şi a domiciliului fiscal se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.